Sunday 4 June 2017

Ramadhan 1438H - Jangan jauhkan diri dari Quran

Assalammualaikum , salam sejahtera,

Dah hampir setahun tidak menulis diblog ni. Hari ni aku gagahkan jugak untuk menulis walau beberapa patah ayat. Aku dah beberapakali nak menulis di blog ni semenjak sehari sebelum ramadhan lagi. Tapi hari ni baru berkesempatan. Alhamdulillah. Diharap Ramadhan tahun ini lebih bermakna. Umur pon dah makin meningkat , sepatutnya amalan juga meningkat. Tahun ini aku berusaha menambah amalan yang sudah lama atau tidak pernah diamal dibulan Ramadhan. Terutamanya membaca Al Quran. Aku akui memang dah lama-lama sangat aku tak membaca Al-Quran secara khusus kecuali bacaan ayat lazim dalam solat.  Memang betullah apa yang aku dengar / baca sebelum ini " Semakin kita menjauhakan dari Al-Quran, Al-Quran juga makin melupakan kita".... kenapa aku berkata begini?... Jika dulu(+- 20tahun) aku boleh membaca Al-Quran dengan agak lancar , tetapi kini bila aku membacanya tiada lagi kelancaran, merangkak-rangkak seperti mengeja... Astaghfirullah... Ya Allah ampunilah dosaku...  Jom baca Al-Quran walau beberapa potong ayat... supaya Al-Quran tidak melupakan kita...

1 comment: